El ángel perdido

Júlia Álvarez, restauradora de la decoració del Pòrtic de la Glòria a la Catedral de Santiago de Compostela, rep la notícia que el seu marit ha estat segrestat durant un viatge que feia a Turquia. A partir d’aquest moment, es desenvolupa una carrera contrarellotge per aconseguir unes relíquies amb poders místics i sobrenaturals i rescatar el marit de la Júlia.

Fa un temps, gairebé per casualitat, vaig llegir La Cena Secreta, del mateix Javier Sierra. Sempre m’han agradat les novel-les de contingut històric i La Cena Secreta complia amb els requisits: documentació més aviat sòlida, algun apunt de misteri, però amb mesura i el ritme de la novel-la que l’escriptor imposa és més que acceptable. Per això, fa un parell d’anys, quan per Sant Jordi vaig trobar El ángel perdido, no m’ho vaig pensar dues vegades.

El resum molt resumit… M’ha resultat bastant decebedor. M’esperava molt més, certament. La història es pinta inicialment a l’estil dels codis da vinci de torn, es deixa llegir i sembla que hagi de ser com la típica pel-lícula de diumenge a migdia, de la que no esperes res més que sigui entretinguda i que al final deixi un gust de boca agradable, però no. La primera meitat del llibre s’aguanta. Ja es perfila com una història sense massa pretensions, però quan entra en la segona meitat, perd força per moments fins arribar al punt de demanar-li el temps a l’àrbitre o, en versió llibre, mirar quantes pàgines queden per què s’acabi.

En definitiva, que m’ho pensaré dues vegades amb el proper llibre de Javier Sierra.

Anuncis

Deixa un comentari

