Recomanacions estiu 2014

suitcase_booksL’estiu ja és aquí, i no només perquè El Corte Inglés fa mesos que ho diu, sino perquè astronòmicament, que no climatològicament, fa setmanes que la cosa ja canta.

I què és l’estiu sino temps per descansar, viatjar, gaudir del bon temps en definitiva i, per descomptat, llegir un bon llibre, aprofitant que tenim més hores de temps lliure, no?. Ara és el moment d’agafar el llibrot aquell que (els que encara tirem de llibres en paper) hem anat deixant pendent per què ens feia mandra passejar amunt i avall. Aprofitem-ho!

Així que, igual que per Sant Jordi, he fet un mini recull de les recomanacions que es van proposant per aquest estiu (en aquest cas, les fonts són Laie, No Llegiu, L’Illa dels Llibres i La Central). Com podreu veure, i per la proximitat de dates, alguns ja eren proposta ferma per Sant Jordi:

  • I demà, el paradís, de Antoni Vives (La Magrana).
  • L’altra, de Marta Rojals (Ed. RBA)
  • Cor mentider, de Marc Cerdó (Club Editor)
  • La nostra vida vertical, de Yannick Garcia (L’Altra Editorial).
  • Dies de frontera, de Vicenç Pagès Jordà (Ed. Proa)
  • El franctirador, d’Albert Pijuan (Angle Editorial)

Us en poso tres més per separat, no per ser recomanacions especials, sino per què són la meva aposta personal d’aquest estiu, a veure si tinc bon ull:

  • Ànima, de Wajdi Mouawad (Ed. Periscopi).
  • El jilguero, de Donna Tart (Lumen). Ull! 1300 pàgines de no res 🙂
  • El do, de Mai Jia (Edicions 62).

Val a dir que aquesta és una llista molt petita del que el mercat ens ofereix i del que els llibreters recomanen, aquesta seria la meva aposta pel tipus de literatura que a mi m’atrau més.

Ja heu fet la vostra tria? Què recomaneu?

5 pensaments sobre “Recomanacions estiu 2014

  1. Rosella diu:

    Em van regalar Dies de frontera pel dia de la mare, i el tinc allà arraconat. No és el meu estil, he llegit un parell de pàgines i em venen records de Els jugadors de Whist, i arrufo el nas. Ja va estar bé, però no per tornar a llegir un del mateix estil. Qualsevol dia hauré de llegir-me’l, i potser m’agradarà i tot, però ara mateix no tinc gens de ganes.
    L’altra de la Marta Rojals i El franctirador estan superrecomanats i els tinc dins el meu radar hehehe, a veure si cauen. El mateix dic de El jilguero, però hosti, la mida em tira enrrere.
    Els altres que has recomanat me’ls he mirat, i els que més m’atrauen són Ánima i El do, però no acaben d’encaixar del tot amb el tipus de llibres que m’agraden, tot i que tampoc li faria un lleig.
    Jo no llegeixo gaire novel·la actual, vull dir de l’any en curs. Ara he llegit 14 de Jean Echenoz i m’ha agradat molt, i ahir precisament pensava en rellegir L’Adversari de Emmanuel Carrère, però aquest té més anys.
    Salutacions!

    • Un món de llibres diu:

      Hola Rosella,

      Doncs amb el llibre de Jean Echenoz em passa més o menys el mateix que amb La cinquena planta que comentava l’Isidre, a la llista dels pendents el tinc, a veure si arriba el moment.

      Gràcies per les teves aportacions!!

Deixa un comentari

